Followers

Syahir - Emy Anniversary :)

My Lil Pumpkin..

Breastfeeding Milestones..

Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, August 18, 2011

Berbuka di Hadramawt


Assalamualaikum..

Tinggal lagi hampir dua minggu syawal akan menjelma.. Ramadhan semakin jauh meninggalkan kita.. Apa amalan yang kita dah lakukan sepanjang bulan yg mulia ni? Adakah kita memanfaatkan bulan ini atau membiarkan ia berlalu begitu saja.. 


Ramadhan kali ini adalah ramadhan yang ketiga yana bersama suami. Bersahur, berbuka, bertarawikh bersama.. Alhamdulillah.. Semoga akan terus dapat menjalani ibadah ini bersama di ramadhan akan datang.. Ramadhan kali ini juga yana berjauhan dari mak dan adik-adik. Rindu sangat pada mereka, rindu nak berbuka bersama.. Tapi, atas tuntutan kerja suami.. Yana tahan kejap rasa rindu tu. InsyaAllah, dua tiga hari sebelum syawal dapat berpuasa, berbuka dan bertarawikh dengan mereka juga..


Ok la, bulan puasa ni yana tak update sangat pasal makan-makan ni.. Tak manis pula rasanya.. Cuma kali ni yana rasa nak tulis untuk suggestkan satu tempat makan untuk berbuka yang menarik di KL.


Menikmati masakan Arab masa berbuka sangat best. Kalau berbuka buffet di hotel-hotel, menunya hampir sama di mana2 pun. Tapi, di Hadramawt, dapat menikmati masakan Arab dan Yemeni yang sangat sedappp!!





Hadramawt terdapat di KL dan Johor Bahru sahaja..
Di KL, Hadramawt terletak di Jalan Raja Chulan.
Depan je dengan Pavillion..

Di Hadramawt memang 100% masakannya dari tangan
orang Arab sendiri. Dari chef, waiter, cashier semuanya orang Arab..




Source: Google

Jangan lupa booking dulu, kalau tak memang 
tak boleh la nak bebuka di sini sebab sentiasa full..











Masa melangkah masuk ke dalam Hadramawt ni, memang kagum dengan
interiornya yang cantik ala timur tengah.. Masa menunggu ni dah boleh 
bau beriani Arab.. sedapnyeeeeee...


Tibalah waktu berbuka...



Ni yana punya.. hehe.. beriani Arab dengan
ayam panggang dan daging kambing panggang
serta salad.. Yana ni tak minat sangat dengan daging..
Tapi, takpela sesekali makan.. hehe..




Ni encik suami punya.. beriani Arab dengan 
daging kambing panggang, ayam bakar, 
dalca bendi dan makaroni cheese rempah..
Memang sedappp.. 
Beriani Arab memang tiada tandingan..



Dah habis makan ni, kitaorang pegi solat Maghrib dulu
sementara tunggu semua tu dihadam dulu.. 
Di sini, ada surau yang disediakan..




Lepas tu encik suami menikmati roti nan
dengan daging kambing panggang
dan kari ayam serta salad.. yummy..




Yana tak tau apa namanya roti tu..
Tapi serius cakap sedapppppppp ya amat..
Nampak macam roti, tapi bila masuk mulut..
Wahhh.. macam makan kek je.. 
Lembut dan agak manis..
Rasa tak cukup je 4 ketul.. huhu..
Roti ni di nikmati dengan dadih..
Dadih ni susu kambing tapi
macam ada herbs dalamnya..




Lastly... of course la fruits kan..
Makan dengan dadih lagi.. Yang
warna krim tu yang macam dadih di atas..
Yang warna putih tu dadih pure susu kambing..
1st time rasa.. sedap juga..




Teh Arab.. errr... agak pahit.. hukhuk
Tapi bagus untuk penghadaman kita..



Ok la.. masa untuk membayar dan balik..
Dah habis makan, masa untuk bertarawikh pula..




Maaf kebanyakan gambar kurang clear.
Hasil si Legend ni je pun.. hehe..


Ok, maklumat lanjut mengenai Hadramawt boleh layari
web nya di sini


Makan-makan juga.. Tapi,
jangan sampai amal ibadah terabai..
Tingkatkan amal ibadah di bulan ini..
Bukan naikkan kg je tau..


Selamat Berpuasa..


No comments: