Followers

Syahir - Emy Anniversary :)

My Lil Pumpkin..

Breastfeeding Milestones..

Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, June 9, 2011


Assalamualaikum...

Masa menulis ni yana ada di Penang dan encik suami ada di Perlis.. Sejak Isnin lagi atas urusan kerja. Rindunyeeee kat encik suami.. 


Ingat masa yana masih bersekolah dulu bila ada saudara yg mengadu rindu pada suami yg jauh di mata. Yana yg masih berhingus masa tu pun terfikir kenapa nak rindu sampai sedih2. Sekarang, bila diri sendiri dah bersuami, baru tahu macam mana rasa rindu bila berjauhan dengan suami sendiri.. huhu.. Dari Isnin sampai Jumaat ni je pun dah rasa rindu sangattt.. huhuhu.


Takpe b, kita sama2 redha sesekali berjauhan atas tuntutan kerja untuk mencari nafkah pada keluarga.. Semoga bertambah murah rezeki dariNya.. insyaAllah.. Tahan kejap rindu tu.. huhu


Seperti firman Allah s.w.t mengenai kewajipan memberi nafkah oleh suami kepada isteri..



الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ  


Kaum laki-laki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh karena Allah telah melebihkan sebahagian mereka (laki-laki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan karena mereka (laki-laki) telah menafkahkan sebagian dari harta mereka. (An-Nisa' : 34)


No comments: